Zwinna Piąteczka #3

Kolejny piątek, kolejne pięć odnośników do interesujących i wartościowych (moim zdaniem) treści, na które natknąłem się niedawno.

Produktywność w Spotify

Nie sądziłem, że raport McKinsey’a na temat mierzenia produktywności developerów (wspominałem o nim w zeszłym tygodniu) może właściwie przynieść tyle dobra.

Bo dzięki niemu trafiam na szereg związanych z tym zagadnieniem treści – zarówno już istniejących, jak i tych powstających na nowo. Które wnoszą zdecydowanie więcej sensownych informacji, niż ów raport.

W tym tygodniu polecam kolejne case study na temat mierzenia produktywności u developerów. Tym razem zaglądamy do Spotify.

HBR o jakościowej komunikacji

Mógłbym westchnąć głośno, widząc że Harvard Business Review opublikował kolejny artykuł na temat tego, jak jakość komunikacji wpływa na wydajność zespołów.

Mógłbym. Ale potem przypominam sobie, że w tym tygodniu pisałem komentarz do wyników pewnego raportu. I przypominam sobie czego ów komentarz dotyczył i na podstawie jakich danych do tych wniosków doszedłem… Szczegółami podzielę się wkrótce.

Ale póki co po prostu podaję dalej kolejny artykuł na temat tego, że transparentna komunikacja – zarówno w kontekście tego czego od siebie oczekujemy, jak chcemy ze sobą współpracować i czy w ogóle się rozumiemy ma kluczowe znaczenie w osiąganiu sukcesów (lub odnoszeniu porażek).

Więcej w tym tekście.

„Nie!”

A skoro przy jakościowej komunikacji jesteśmy – Stefan Wolpers zajął się tematem efektywnego odmawiania.

Choć tekst swój skierował głównie do product ownerów i product managerów, to moim zdaniem porady tam zawarte przydadzą się każdemu z nas. Więcej tutaj.

SWOT i facylitacja

Analiza SWOT kojarzyć się może głównie jako narzędzie do strategicznej analizy firmy, ale często niedoceniany jest jej potencjał w kształtowaniu procesów grupowych.

Starannie przeprowadzona retrospektywa z wykorzystaniem SWOT może pomóc w identyfikacji mocnych i słabych stron, a także szans i zagrożeń, które wynikają z naszej współpracy i komunikacji.

A od zidentyfikowania słabych stron i związanych z nimi zagrożeń blisko już do zaplanowania sposobów na podniesienie jakości i efektywności. Czyli zrealizowania celu retrospektywy.

Mój człowiek, Gareth Davis, przygotował świetną listę pytań przydatnych w trakcie facylitowania warsztatu, w trakcie którego będziecie tworzyć własną analizę SWOT. Dobrych pytań nigdy dość

Pierwsze zdanie manifestu

Dawno nic tak nie zatrzymało w zadumie, jak tekst na temat najbardziej pomijanych słów Manifestu Agile.

Bo jak Willem-Jan trafnie zauważa – wielu z nas sprawnie cytuje wartości czy odwołuje się do zasad manifestu. A to właśnie w tych najczęściej zapominanych słowach tkwi kwintesencja zwinności.

Bo to, co się liczy przede wszystkim, to… ciągłe usprawnianie!


PS. Standardowo, anglojęzyczna wersja tego posta dostępna jest na LinkedIn.


Podobało się? Nie zapomnij udostępnić 😎